קידום אתרים לוקאלי – מה כדאי לדעת?

העידן הדיגיטלי הביא לפריחה בניהול ותחזוקה של אתרי אינטרנט מודרניים – דווקא על ידי בעלי עסקים בעלי אוריינטציה מקומית. לא מעט עסקים אשר מנהלים פעילות באמצעות סניפים פיסיים מצאו את עצמם בניסיון לשפר באופן תמידי את הנראות של עמודי האתרים שלהם במנועי החיפוש בפרט ובמדיה הדיגיטלית בכלל.

במאמר הזה ננסה לעסוק בקידום אתרים לוקאלי. הכוונה היא לתהליך קידום אתרים של עסקים המספקים שירותים או מוצרים באמצעות סניפים הממוקמים באזורים גיאוגרפיים מוגדרים. מחקרים מראים ששיעור הגולשים אשר מבצעים חיפושים בעלי אוריינטציה מקומית ולאחר מכן נכנסים לחנות פיסית הנמצאת בקרבתם גדול באופן משמעותי משיעורי ההמרה של גולשים אשר מבצעים חיפושים ללא אוריינטציה מקומית.

מהו ההבדל בין קידום אתרים אורגני לקידום לוקאלי?

מנועי החיפוש הפכו בשנים האחרונות להיות חכמים יותר ויותר. הדגש המרכזי שלהם היה בניסיון להבין מהי כוונת החיפוש של המשתמש, בהסתמך על היסטוריית החיפושים שלו, המיקום שממנו מבוצע החיפוש, המועד שבו מבוצע החיפוש, ופרמטרים פרסונליים אחרים. קידום לוקאלי הוא למעשה ניסיון לקדם מוצרים או שירותים המסופקים על ידי בית עסק במיקום גאוגרפי מסוים, עבור חיפושים המבוצעים בזמן אמת, על מנת לספק מענה איכותי לכוונת החיפוש של הגולשים.

קידום אתרים אורגני, לעומת זאת, הוא הניסיון של בית עסק לדרג את עמודי האתר השונים עבור מילות מפתח רלוונטיות שהוגדרו מראש, בניסיון להזרים אל האתר טראפיק איכותי של גולשים אשר התוכן באתר יכול לספק להם מענה הולם.

כיצד תשפרו את הנראות של עמודי האתר עבור חיפושים לוקאליים?

לרשותו של בעל עסק מקומי, אשר מעוניין לשפר את הסיכוי שיופיע במנוע החיפוש עבור חיפושים רלוונטיים של גולשים, עומדות כמה וכמה פעולות שיוכל לבצע. ננסה כעת לסקור כמה מן החשובות שבהן.

טיוב פרופיל גוגל לעסק שלי

שירות גוגל לעסק שלי, או באנגלית Google My Business הוא שירות המאפשר לעסקים לפתוח כרטיס עסק בגוגל, ולהציגו לגולשים עבור שאילתות רלוונטיות במנוע החיפוש. השירות הזה מאפשר גם למי שאין ברשותו אתר אינטרנט, או שאתר האינטרנט של העסק שלו לא עבר אופטימיזציה לדפי תוצאות החיפוש כחלק מתהליך של קידום אתרים, להיות נוכח בדפי תוצאות החיפוש בגוגל.

על מנת לשפר את הסיכויים שמנוע החיפוש הגדול בעולם יבחר להציג את כרטיס העסק, יש לשמור על רמה גבוהה של שלמות נתונים. זה אומר שככל האפשר, יש להשתדל ולמלא את כרטיס העסק במירב הנתונים שיכולים לייצר רלוונטיות לשאילתות שיבצעו גולשים.

דרך פעולה נוספת מומלצת בעת תחזוקת פרופיל השירות גוגל לעסק שלי, היא שילוב תמונות הממחישות את המוצר או השירות שעתידים לקבל לקוחות העסק. כמו כן, ציון כתובת העסק, שעות הפעילות שלו, דרכי הגעה מומלצות וכל מידע אחר שיוכל לסייע לגולשים במנוע החיפוש הוא כמובן מומלץ מאוד בהקשר הזה.

בניית קישורים לוקאליים

קישורים הינם חלק בלתי נפרד מתהליך של קידום אתרים. הם משמשים כפרמטר אובייקטיבי באופן יחסית, שיכול להעיד על מידת הפופולריות של אתר אינטרנט ומידת האמון שנותנים בו אתרים אחרים. כמו כן, קישורים יכולים לסייע למנועי החיפוש השונים להבין טוב יותר את הסביבה שבה פועל העסק ואת מידת הסמכות של האתר בנישה שבה הוא פועל.

דרך פעולה מומלצת שכדאי יהיה לבצע בכל הקשור לקידום לוקאלי היא בניה שיטתית וסדורה, במידה הדרגתית ומתונה של פרופיל קישורים לוקאליים, אשר יחזקו את הקשר של המותג לתחום. קישורים כאלו אפשר לבנות, בין היתר, באמצעות פניה לספקים, או פניה ללקוחות עסקיים, והצעה לכתוב מאמר אורח שיתן ערך גדול ללקוחות שלהם.

בניית פרופיל אזכורים לוקאליים

בעידן שבו חלק מן הקישורים עלולים להיות מזיקים, ולהחשיד את העסק בניסיון לבצע מניפולציה על מנוע החיפוש, כדאי יהיה לשלב בבניית פרופיל הקישורים גם תהליך לבניה של אזכורים. אזכורים מתייחסים לציון שמו של המותג או פרטים מזהים אודותיו מבלי לקשר אליו. באופן טבעי, ברשת כמו רשת האינטרנט, נוצרים מעת לעת לא רק קישורים אלא גם אזכורים. מנועי החיפוש השונים עושים שימוש באזכורים האלו על מנת ללמוד לא מעט על מידת הסמכות של האתר המוזכר בנישה שבה הוא פועל.

רספונסיביות לתגובות חיוביות ושליליות

אחת מן הפעולות הקריטיות שצריך לבצע כל בעל עסק המנהל כרטיס עסק בגוגל ומנסה לקדם את האתר על חיפושים לוקאליים, הוא להיות רספונסיבי לתגובות וביקורות שהשאירו גולשים. יש לציין, כי מענה כזה יכול לשדר למנוע החיפוש שיש אבא ואמא מאחורי האתר, שהוא נותן מענה הולם ללקוחות לא מרוצים, ושיש כתובת אליה ניתן לפנות ולקבל ולתת משוב על השירות שהתקבל.

שימוש בקישורים פנימיים

שימוש בקישורים פנימיים הוא מתודה חשובה באופן כללי בתהליך קידום אתרים, ובפרט בקידום לוקאלי של אתרים. אחד מן התפקידים של קישורים פנימיים, מלבד יצירת ניווט נוח לגולשים באתר, הוא חיזוק עמודים רלוונטים וביצוע דיפרנציאציה בין עמודים שונים באתר. בהקשר של קידום לוקאלי, יכולים לשמש קישורים פנימיים במטרה לחזק עמודים של מוצרים, קטגוריות מוצרים או שירותים שהעסק מספק.

מיקוד בביטוי זנב ארוך עם כוונה לוקאלית

מתודה חשובה נוספת שכדאי להטמיע בתהליך קידום אתרים בעל מאפיינים לוקאליים, הוא התמקדות של מחקר מילות המפתח בביטויי זנב ארוך שיש להם זיקה לשירותים מקומיים. בצורה כזאת, אפשר להשפיע על מבנה האתר, תפריטי הניווט שלו, שיפור כותרות המטא ותיאורי המטא באתר, שילוב מילות מפתח בגוף התוכן ועוד, בצורה שתכלול התייחסות לאותם ביטויי מפתח שמופו, ושהעסק מעוניין לטרגט כחלק מאסטרטגיית הקידום של האתר.

יצירת תוכן לוקאלי

בהמשך לסעיף הקודם, כדאי יהיה להטמיע בתהליך הקידום גם אסטרטגיית תוכן שיש לה מאפיינים לוקאליים, אשר מותאמים לאזור שבו פועל העסק. כתיבה המתייחסת לשירותים שהעסק מספק באזור הגאוגרפיים המסויימים שבהם הוא פועל, תוך התייחסות למאפיינים הלוקאלים של האזור, בעיות החניה, ציון מקומות חשובים בסביבה, התייחסות לעסקים אחרים הפועלים באותו מתחם, הסבר על תחבורה ציבורית המגיעה לאזור ועוד – כל אלו יכולים לחזק את הקשר של המותג לאזור שבו הוא פועל, ולהגדיל את הסיכוי של עמודי האתר השונים להיות מדורגים על אותם ביטויי מפתח בעלי אוריינטציה לוקאלית שמופו בסעיף הקודם.

התאמה למובייל

אם יש מאפיין מובהק של חיפושים בעלי אוריינטציית מיקום, הוא שרובם מתבצע באמצעות שימוש במכשירים ניידים. מעבר לעובדה שמנוע החיפוש הגדול בעולם מייחס בשנים האחרונות חשיבות מיוחדת להתאמה של אתרים לתצוגה במכשירי מובייל שונים, הרי שיש כאן קהל ממוקד שנדרש למידע שאותו הוא מחפש על גבי אותם מסכי תצוגה קטנים באופן יחסי.

כדי לשפר את המיקומים של עמודי האתר עבור חיפושים לוקאלים, חשוב יהיה להתאים עמודים אלו לתצוגה במגוון רחב של מכשירים, רזולוציות מסך, וסוגי דפדפנים שונים. ההתאמה הזו יכולה להתבצע באמצעות בניית אתר סלולרי נפרד, או באמצעות בניית אתר אחד רספונסיבי, שמתאים עצמו לגודל המכשיר. לכל אחת מן השיטות יתרונות וחסרונות, אולם בסופו של יום, הקריטריון הקובע ובעל המשמעות הגדולה ביותר בהקשר הזה – הוא ביצוע ההתאמה שתייצר את חווית השימוש הטובה ביותר באתר ממכשירים ניידים.

SOCIAL MEDIA

דרישות תפקיד מנהל/ת דיגיטל - משרה מס' 104

ניסיון ודרישות: התמצאות בעולם הדיגיטלי וברשתות החברתיות: פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם, גוגל – חובה. ניסיון של שנה לפחות בקריאיטיב וניהול לקוחות דיגיטל (פייסבוק) – חובה. ניסיון קודם בעבודה מול לקוחות – חובה. שליטה מלאה בתכונות Office: וורד, אקסל, פאוור-פוינט – חובה. בניית אסטרטגיית תוכן, קופירייטינג, אפיון עיצובים, כתיבת מאמרים / בלוגים וכד'. יכולת לעבוד בצוות – חובה. יצירתיות וחשיבה קריאטיבית. שירות ויחסי אנוש טובים. כתיבה שיווקית. ראש גדול.

WEB DEVELOPMENT

דרישות תפקיד מפתח/ת אתרי אינטרנט - משרה מס' 103

ניסיון ודרישות: ניסיון קודם של שנה לפחות בפיתוח אתרים ובעבודה מול לקוחות – חובה. שליטה מלאה במערכת וורדפרס ועורך וויזואלי אלמנטור Elementor – חובה. יתרון לאלו שיודעים קוד Css בוורדפרס. שליטה מלאה בתכונות Adobe: אינדיזיין, אילוסטרייטור, פוטושופ) – חובה. שליטה מלאה בתכונות Office: וורד' אקסל, פאוור-פוינט – חובה. תואר בעיצוב מהמוסדות המובילים. יכולת לעבוד בצוות – חובה. יצירתיות וחשיבה קריאטיבית. שירות ויחסי אנוש טובים. ראש גדול.

WEB DESIGN

דרישות תפקיד מעצב/ת אתרי אינטרנט - משרה מס' 102

ניסיון ודרישות: ניסיון קודם של שנה לפחות בעיצוב אתרים ובעבודה מול לקוחות – חובה. שליטה מלאה במערכת וורדפרס. יתרון לאלו שיודעים קוד Css בוורדפרס. שליטה מלאה בתכונות Adobe: אינדיזיין, אילוסטרייטור, פוטושופ) – חובה. שליטה מלאה בתכונות Office: וורד' אקסל, פאוור-פוינט – חובה. תואר בעיצוב מהמוסדות המובילים. יכולת לעבוד בצוות – חובה. יצירתיות וחשיבה קריאטיבית. שירות ויחסי אנוש טובים. ראש גדול.

GRAPHIC DESIGN

דרישות תפקיד מעצב/ת גרפי/ת - משרה מס' 101

ניסיון ודרישות: ניסיון קודם של שנה לפחות בעיצוב ובעבודה מול לקוחות – חובה. שליטה מלאה בתכונות Adobe: אינדיזיין, אילוסטרייטור, פוטושופ – חובה. שליטה מלאה בתכונות Office: וורד, אקסל, פאוור-פוינט – חובה. תואר בעיצוב מהמוסדות המובילים. ידע ושליטה בהפקות דפוס – חובה. יכולת לעבוד בצוות – חובה. יצירתיות וחשיבה קריאטיבית. שירות ויחסי אנוש טובים. ראש גדול.